POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

POST-TITLE-HERE

Posted by Author On Month - Day - Year

POST-SUMMARY-HERE

Kenangan demi kenangan

Posted by Hafeez On 10:21 PM

Setelah sekian lama akhirnya berpeluang untuk update blog ini. Tiba-tiba rasa bersemangat untuk menulis saat ini.

Sudah lama rasanya saya membayangkan diri berada di Miri dan Alhamdulillah diberi kesempatan untuk kembali ke Miri setelah 8 tahun lamanya. Terima kasih kepada sahabat saya, saudara Syukrani kerana sudi meluangkan masa untuk menjemput saya dan adik di stesen bas di Merbau.

KTDTHB


Sebaik sahaja tiba di Miri, saya dibawa makan tengahari di Jalan Bintang. Harga makanan masih standard. Tak mahal dan tak juga murah. Kemudian saya dibawa melawat sekolah lama KTDTHB (Kolej Tun Datu Tuanku Haji Buang) yang bakal menjadi tempat berlansungnya program Kem Remaja Islam Sarawak 2010. Setelah 8 tahun, terlalu banyak perubahan yang telah berlaku di sana, selama ini , saya hanya mendengar cerita dari junior namun hari ini saya melihat sendiri keadaan dan suasana.

Melihat suasana Sekolah lama, mengimbau kembali kenangan-kenangan waktu di tingkatan 1 sehingga 3 di sana dulu. Kelas-kelas lama masih lagi tersergam indah walaupun ada bangunan lama diruntuhkan dan digantikan dengan bangunan-bangunan baru. Kenangan bersama rakan-rakan lama, suasana belajar yang intensif pada ketika itu, suasana yang penuh kompetitif menyebabkan banyak perkara yang saya belajar pada ketika itu. Itulah KOLEJ. Pelajar-pelajar yang memasuki kolej terdiri dari pelajar-pelajar yang penuh bakat dan pintar-pintar. Untuk berada pada kedudukan teratas, anda harus berusaha dengan lebih kuat.

Di sinilah saya belajar erti menjadi pelajar yang lebih aktif. Terlibat dalam olahraga, persatuan , aktiviti-aktiviti kumpulan dan lain-lain. Padang yang digunakan untuk acara lompat jauh dan kijang sewaktu ketika dahulu sudah bertukar wajahnya. Kemeriahan suasana sukan rumah pada suatu ketika dahulu masih segar dalam ingatan. "Rumah panglima seman" itulah nama rumah yang saya wakili dahulu. Menyumbang beberapa pingat untuk rumah sukan pada ketika itu adalah kenangan yang paling manis buat diri. Kenangan demi kenangan muncul satu persatu dalam ingatan... :)

2 hari lagi program Kem Remaja Islam akan berlansung di sana. Tidak sabar rasanya untuk menghabiskan masa di sana. Memori baru akan dibina tidak lama lagi. Memori yang akan dikenang sampai bila-bila InsyaALLAH.

0 Response to "Kenangan demi kenangan"

Post a Comment

    Text

    Hati Pudar Tanpa CintaNya

    About Me

    Kami Menjual dan Membekal Al-Quran dan Kitab-Kitab Agama ke seluruh Malaysia